4 april 2011

Märkligt.

Idag hände en hemsk sak förresten.
Jag var påväg till Robin efter skolan, kring 16 alltså.
När jag går på vägen dit hör jag att det kommer en bil bakom mig, så vinkar gubben som sitter i och jag hejar tillbaka. (brukar heja på alla jag möter typ av en vana eftersom jag bor där jag bor)
Då stannar han bilen, vevar ner rutan och säger:

Vem är du då?
Jag: Agnes Lantz, durå? DUM 1.
-Det heter min dotter också!
- Jaha, haha
- Vart bort du nånstans då?
- Jag bor inte här ska till min pojkvän som bor här, (pekar in på robins väg) DUM 2.
Sen kom det en bil bakom så han jag pratade med var tvungen att åka, då säger han:
- Agnes är ett fint namn det.

Sen åker han fram och svänger in till sidan så den andra bilen kommer förbi och har fortfarande rutan nedvevad (som att han tänkte fortsätta). Då drog jag fort som fan.
Jag som är så korkad säger hela mitt namn, var jag ska nånstans och allt till en främmande man som stannar och pratar. Men jag trodde faktiskt att han skulle säga typ "det är du som är tillsammans med robin va?" eller att han kände igen mig. Men han verkade trevlig så får hoppas att han bara var pratsjuk....

2 kommentarer:

  1. Hädanefter får Robin alltid möta dig vid bussen!!!!

    SvaraRadera
  2. JA, jag håller med! Och dörrarna ska vara låsta! :)

    SvaraRadera