17 april 2011

BloggarN

Hej hopp!
Robin här. Tänkte liksom skriva ett inlägg åt Agnes eftersom hon är så trött.

Jag är iallafall helt slutkörd, har helt stört ont i hela kroppen, det är till och med jobbigt att skriva. Handlederna viker sig liksom.
Och anledning till all denna oerhörda smärta (jag vet att det är synd om mig), är att mitt Innebandylag igår spelade DM. Vi skrapade ihop 10 man varav 2 var lånade från ett korplag. Och då tänker man ju; Vad kan ett Div.3 lag med korplirare åstadkomma i ett dm med Div.1 och Div.2 lag inblandade!?
Och grymma som vi är förbluffade vi alla och tog oss vidare ur gruppen, slår ut ett Div.2 lag(Alfta IBK, som dessutom har flera års erfarenhet av Div.1-spel.) OCH TAR OSS TILL FINAL.
Med 10 man i truppen och 3 hårda matcher spelade kan man lätt säga att vi alla var slutkörda, vi orkade knappt stå i finalen mot Hudik/Björkberg(div.1).
Men det gjorde ingenting, för att få ett DM-silver i Innebandy, med Njutångers IF, ett dessutom nystartat NIF är en bragd utan dess like. Det är större än att vinna guld med h/b.
Så jag vill bara tacka laget för en grymt skön säsong!

Ps. Agnes Lantz är bäst i hela världen och jag älskar henne mer än allt. Love you <3!

/RobbelibobbelibobbaN med stort N.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar