15 augusti 2011

idioter!

För ungefär en vecka sen så var det en vit minibuss med massa bulgarier i som åkte förbi i våran by flera gånger. Dom stannade vid våra soptunnor och grävde och mamma skrek flera gånger "försvinn" innan dom åkte därifrån. Dom har kört sakta bredvid en när man har varit ute, dom har varit störiga alltså men vi har inte vetat var dom bott.

Och idag tänkte inte jag på de, jag skulle ut på en prommis och gick ut en sväng. precis i mitt bästa tempo så ser jag minibussen komma, den saktar ner, jag kollar åt ett annat håll och en av personerna i bussen böjer sig ut genom rutan (halva han var fan utanför) och skriker massa saker på deras jävla språk. Jag ringer mamma och säger att dom nog kommer komma mot vårat hus igen, och självklart... dom stannar vid soptunnorna, då skriker mamma åt dom igen och sen försvinner dom. Dom har ju inte gjort något än, men man vet aldrig vad dom vill och man skulle ju vilja veta varför dom rotar i soptunnorna, så jag och pappa tog fyrhjulingen ut i skogen och på skogs vägarna och letade. När vi var vid ett ställe kom vi till en vändplan och tänkte vända, men det fanns en liten väg att fortsätta på, så det gjorde vi... och gissa vad? Vi kör rätt in i LÄGRET som dom har. Det var MINST 50 bulgarier där, massa bärlådor, tält, minibussar och dom hade t.om. en hissad bulgarieflagga, vansinne! Vi stack rätt snabbt och nu har vi pratat med markägaren och han hade ringt polisen förr idag.

Det hade varit mer okej om dom hade varit här endast för bärplockning, men när dom är obehagliga och inte uppför sig är det inte längre okej. Man ska inte behöva vara rädd att vara ute och gå i en by med typ 20 invånare, och jag drar inte alla bärplockare över en kam.. för det är säkert bara 8 typ av dom vi såg som är busar.

2 kommentarer: