21 november 2013

Min älskade Tokfrans

Det tar emot att skriva det här inlägget, men
Idag har min fina älskade lilla Tokfrans lämnat oss, han blev akut sjuk över natten så vi åkte in med han till veterinären imorse. Han var redan då väldigt dålig och helt orkeslös, han bara pep (som han aldrig gör).
De tog prover som inte visade nåt och troligtvis har han drabbats av en sjukdom som drabbar unga eller gamla katter som heter FIP. Det är en lungsjukdom som gör att det bildas vätska kring lungorna och tyvärr är den obotlig, så även om vi "upptäckt" den tidigare fanns det inget man kunde göra.
Min lilla tokis vart bara 1.5 år och det känns så himla orättvist att han redan skulle försvinna från mig. Han somnade in imorse runt 9 i min famn och jag bara gråter även fast jag vet att det var det bästa för han.

Jag kommer alltid älska dig min fina, tokiga katt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar